Tvar a drsnost povrchu
Současné systémy vstřikování paliva ve vznětových motorech Common Rail, jenž se nachází ve většině evropských dieselových vozidel, vyžadují extrémně vysoké provozní tlaky. Systémy vstřikování pracují v těchto vysokých tlacích z důvodu snížení emisní zátěže, avšak pro umožnění vysokých pracovních tlaků je nezbytné, aby byl povrch komponent co nejhladší.
Metrologické metody potřebné k takovéto aplikaci musí být nedestruktivní, aby nedošlo k narušení povrchu. I mikroskopické defekty na povrchu injektoru mohou vést k úniku paliva pod vysokým tlakem, což může vést k selhání komponent.
I takovéto superleštěné kontaktní plochy mohou být opakovatelně, nedestruktivně a rychle měřeny a analyzovány pomocí profiloměru NexView™ – vlajkové lodi od Zygo – světové špičky na poli výroby profiloměrů a interferometrů.
S novým softwarem Mx™ bylo vyvinuto mnoho nových aplikačních směrů, jako například měření mikrodrsnosti a tvaru těsnících ploch, soustřednost plunžru, sklon, hladkost a zaoblení ventilového sedla, a mnoho dalších. Mx™ software je plně v souladu s normami ISO 4287/4288 (2D profil) a ISO 25178 (3D struktura). Nástroje a ovládací prvky v prostředí software Mx™ jsou přehledné a jednoduše srozumitelné.
Vysoká opakovatelnost měření součástek je klíčová při monitorování procesu výroby. To je klíčové pro redukci zmetkovitosti a pro zvýšení životnosti obráběcích nástrojů.